eTwinning: nuovi progetti per il 2025
Anche per questo anno scolastico il nostro Istituto sarà parte attiva di eTwinning, la più grande community europea di insegnanti impegnati in progetti collaborativi tra scuole, nata per portare un miglioramento dell’offerta formativa dei sistemi scolastici europei attraverso l’internazionalizzazione e l’innovazione dei modelli didattici e di apprendimento, per favorire un’apertura alla dimensione comunitaria dell’istruzione e la creazione di un sentimento di cittadinanza europea condiviso nelle nuove generazioni.
Sono quattro i progetti ai quali parteciperanno nostri docenti e studenti:
E.A.S.T. ... A.R.T.: European AI - Students Together Advancing Responsible Tourism
classe 5 A TUR
![]() |
Students from France and Italy (aged between 15 and 18) are working creatively on the theme of "AI in the tourism and hospitality professions". We will be looking at AI in tourism to understand how artificial intelligence is being used to improve the customer experience in the tourism and hospitality sector. |
GARDENS OF EUROPE
classi 2 B AGR e 3 B AGR
![]() |
Il progetto eTwinning del Salvati si chiama Gardens of Europe e prevede lo scambio tra le scuole di semi per fiori ed ortaggi così da creare un giardino europeo. Il tutto sarà documentato dai ragazzi (divisi in squadre internazionali) con la creazione di un giornalino . |
OUR CULTURAL JOURNEY
classe 3 A TUR
![]() |
To raise environmentally friendly, inclusive and digitally competent students, we created our project to introduce our students to different cultures, increase their awareness of history-culture and values education, and strengthen their collaboration. |
THE BEAUTY AND SIGHTS OF MY REGION
CLASSE 4 A TUR
![]() |
With this project, we plan to encourage students to get acquainted with the natural beauty and cultural-historical sights of the country. We also want students to promote their country, gain new knowledge and share it with other students, and in this way develop and strengthen peer education and collaborative learning. |